Home » » Ulangtahun Perkhawinan ke 14

Ulangtahun Perkhawinan ke 14

Written By Siti Rozita Othman on Khamis, 8 Mac 2012 | 1:30 PG

Assalammualaikum sahabat semua.
Hari ini 7.3.2012.genap usia perkhawinan saya dan suami yang ke 14 tahun (7.3.1998). InsyaAllah saya berpuasa hari ini. Kami dikurniakan 3 orang cahaya mata, Aliah Maisarah (darjah 3), Aliah Yusairah (darjah 2) dan Damia Syafiyyah (esok genap 1 tahun ,tarikh lahir Damia 8 Mac 2011)
Saya seorang suri rumah dan juga pengedar produk kesihatan (Shaklee).Suami pernah berkata pada saya, abang senang bila saya tak bekerja sebab
1. bila abang balik kerja, keadaan rumah dah teratur
2. masakan sudah disediakan
3. keadaan anak2 terjamin
4. kerja sekolah anak yang yang pantau
dan banyak lagi ni..hihihi
Sebenarnya saya pun seronok bila duduk di rumah ni.selalunya bila sudah hantar anak2 ke sekolah, saya akan mengemas dulu. sebab bila Damia dah bangun, semua kena tolak tepi, sebab dia ajak saya baring .hihihi (nak mengopek).terpaksalah buat tak nampak kalau ada yang bersepah tu.
Damia akan tidur balik jam 11 pagi gitu, jd masa ni saya akan mula masak, ampai baju dan menyapu.mengemop tunggu petang.Saya akan pastikan sudah memasak jam 1 tgh hari.sebab saya nak siap untuk ambil anak balik sekolah.
Suami akan membantu saya kalau dia cuti, dia tak kekok kalau nak ampai baju kat luar, selalunya dia yang akan mengampai baju ni.saya bab ampai memang ade malas sikit, tapi melipat, bak sini, sekejap je sudah siap, sambil tengok tv pun tangan bergerak.hihihi
Begitulah rutin harian saya.
Dengan itu saya harus ambil makanan tambahan untuk buatkan saya bertenaga dan seronok melakukan tugasan saya.
*Setiap pagi saya akan bersarapan dengan ESP+PD+MS, lepas tu saya telan B complex dan Vit C. jam 10 saya amik omega.(nak Kurus lah katakan)
* tengahari saya amik alfafa dan selang sejam amik vitalea
* malam saya akan bancuh ESP dan telan Vit E.
Cukup lengkap untuk tenaga, kecantikan dalaman dan luaran.
Alhamdulillah, dalaman suami akan pujilah kan. untuk luaran saya tengok banyak perubahan di muka saya, walaupun saya tak cantik, tp menawan dan berseri2 tu ada.hahahaha.

Vitamin untuk saya seisi keluarga
 ( anak cuma ambil meal shakes,PD dan omega
dan Suami saya ESP tak ambil tapi diganti dengan fiber )

Semoga ikatan perkhawinan kami akan berpanjangan hingga ke dalam Syurga dan anak2 akan berjaya dunia akhirat, begitu juga semoga Allah Kurniakan kami rezeki yang melimpah ruah.Ameenn.

**Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Mari kawan2 yang berminat dengan vitamin shaklee, hubungi saya di talian
019 655 0049 Siti Rozita Othman

SALAM SAYANG
Ummi Damia Aliah

0 comments:

Catat Ulasan