Home » » Cara Kita Melihat Masaalah......Itu Adalah Masalahnya !!!

Cara Kita Melihat Masaalah......Itu Adalah Masalahnya !!!

Written By Siti Rozita Othman on Jumaat, 10 April 2015 | 1:12 PTG

Cara Kita Melihat Masaalah......Itu Adalah Masalahnya !!!

Assalammualaikum....

Andaikan kita boleh mengubah cara kita melihat sesuatu masalah itu, maka in sha Allah kita boleh mengubah apa yang akan terjadi. Selalunya kita teruja untuk mengikuti mereka yang berjaya berpersonaliti yang kuat,matang atau bersinergi eg Sinergi Muslimah Terhebat. Ramai yang berjaya ada juga yang tak berkesampaian. 

Dan biasanya penyelesaian mudah didambakan, sedangkan masalah dasar lebih rumit.

"Ehh macamana akak buat biz shaklee ni? macam best aje,Sharelah sikit teknik ke apa-apa ke."

ini antara soalan yang sering ditanyakan kepada saya, Sibuk melayan suami juga anak-anak tetapi akak boleh berniaga online lagi dan yang bestnya dapat ribu riban.  Selalunya masalah- masalah dasar atau  yang lebih kronik tidak kelihatan. Disinilah sebenarnya apa yang disebut sebagai Cara kita melihat masaalah......itu adalah masalahnya.


Selalu kita terperangkap dengan kerja yang tidak disudahkan.Biasanya kita boleh menyelesaikan masalah diluaran tetapi bila berhadapan masalah yang semakin mendalam  terlalu ramai yang mengalah. Disinilah letaknya cabaran . Cara kita melihat masaalah......itu adalah masalahnya.

Sebelum menyalahkan orang lain baik bermuhasabah diri.Betulkan personaliti kita dahulu.Niat yang betul dengan akhlak yang baik.Ingin berjaya dengan cara yang positif. Bersikap rendah diri,terima serta ambillah segala tanggungjawab dan dengan berani hadapi setiap situasi.Taklah susah sangat cuma share sahaja kebaikan shaklee dengan orang lain itupun kalau kita dah betul yakin dengan produknya. Alhamdulillah jika sudah punyai perkara perkara tersebut terus bersabar kerana anda sudah punyai teras untuk berjaya.Tentu sahaja nasihat-nasihat ini boleh diguna pakai untuk apa apa masalah yang berkaitan.

Ok semua,lain kali kita jumpa lagi, TQVM kerana membaca,selamat berusaha. SMT tetap dihati.

Wassalam.
Ummi Damia Aliah

0 comments:

Catat Ulasan