Home » » Petua Hilangkan ketumbit/Tembel Di Kelopak Mata Dengan Pantas.

Petua Hilangkan ketumbit/Tembel Di Kelopak Mata Dengan Pantas.

Written By Siti Rozita Othman on Selasa, 2 Februari 2016 | 10:30 PG

Petua Hilangkan ketumbit/Tembel Di Kelopak Mata Dengan Pantas

Assalammualaikum sahabat sekalian. 

Ketumbit atau tembel sama je tu kan . Kira adik beradik. Orang dedulu kata. Kalau kena tembel ni sebab tengok punggung orang. Hahh betul lah tu. Hari-hari duk cebokkan 3 anak budak kecik kat rumah ni. Hahahaha. 

Sapa dah kena mesti mengerti betapa seksa dan malunya jika tetiba mata kene tembel ni kan.  Nak jumpa orang pun malu. Menahan gatal dan pedih nya satu hal. Asik gatal je tangan nak mengonyoh mata tu.mula lah mood ke laut kan.semua kerja macam malas je nak buat.


Tengok lah mata seksi ai tu. Gambar ni kak ita amik sendiri . Sebab nak tau berapa lama boleh hilang ketumbit ni sebenarnya. Saja nak menguji pada diri sendiri.

Petua lama hilangkan ketumbit

Masa ni antara petua yang saya buat adalah Tekapkan daun sireh yang telah dipanaskan sedikit diatas api. Memang rasa nyaman je mata masa buat ni.

Ada 1 lagi petua letak bawang putih. Yang ni saya tak buat. Takut lak pedih biji mata ni nanti. Lagipun huzaifah sekarang dah pandai mengutip. Mana tau takut bersepah-sepah lak bawah putih tu nanti. Jadi lebih baik saya makan garlic je. Lagi mudah untuk ditelan.Disebabkan saya memang hari-hari suka makan vitamin, kemungkinan besar ketumbit ni juga cepat surutnya .


Gambar ni ketika hari ke 3 . Dah tak gatal dan pedih. Cuma nampak bengkaknya makin kecil. Dan hampir seminggu juga untuk keadaan kembali normal seperti sedia kala.

vitamin untuk merawat ketumbit dimata

Saya nak kongsi vitamin apa yang saya makan.

1. Garlic
Garlic ni bagus untuk yang banyak angin macam saya. Selain bengkak segera surut, garlic ni juga menjadi penawar untuk luka. Segala macam khasiat garlic ni. Nak kuku Dan rambut cantik pun boleh makan garlic tau.


Saya akan makan 1 biji pagi dan 1 biji malam. Tetapi bila dalam keadaan selsema dan demam atau ketoka mata kerumbit ni saya akan amik extra. Akan gandakan 4 atau 5 biji sehari.
Jangan risau ye. Tak membahayakan pun.

Vitamin shaklee adalah dari sumber semulajadi dan tiada bahan kimia.

Gla akan stabil kan hormon badan kita. Alhamdulillah sejak kenal vitamin shaklee. Gla antara vitamin yang saya makan hari2.
Kesannya muka saya sudah kurang kesan jeragat dan tona muka pun dah mengecil.

Hubungi Saya Untuk Maklumat Lanjut

019 655 0049 Siti Rozita Othman
019 657 0049 Hj Azizan Bin Ismail


Pengedar Shaklee Melaka ,  Seluruh Malaysia dan Indonesia
COD : Bukit Rambai, Sungai Udang , krubong , Cheng dan sekitar Melaka Tengah
Pos : Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Salam Sayang
Ummi Damia Aliah

0 comments:

Catat Ulasan