Home » » Pemasangan Turbine Ventilator Di Rumah

Pemasangan Turbine Ventilator Di Rumah

Written By Siti Rozita Othman on Selasa, 17 Mei 2016 | 1:16 PTG

Pemasangan Turbine Ventilator Di Rumah

Assalammualaikum teman - teman yang saya hormati.

Diharapkan semuanya dalam keadaan sihat dan ceria. hari-hari mesti kena positif , kalau tidak memang tetiba perasaan boleh kacau bilau . tak baik untuk kesihatan kita dan orang di sekeliling kita. solat awal waktu, zikir dan baca al quran jangan tinggal. insyaAllah pasti jiwa kita akan tenang .

Persekitaran sekeliling kita harus bersih dan mendamaikan. terutama di dalam rumah. kalau bersepah sepah dan panas mesti akan jadi tegang dan ini boleh mendatangkan marah.. hahaha dah macam ayat drama pulak, sekarang memang panas agak melampau , betul tak? tambah bil eletrik pun meningkat, sesuka hati je semua dah ada gst, nasib baiklah udara yang kita sedut ni milik Allah , tu pun ada juga yang tak berterima kasih. Nak bersujud pun payah.

Berbalik pada kisah benda alah bulat ni , nak  cite sebulan bil api je Rm 200 lebih. mula lah fikir mungkin pasang ventilator boleh membantu mengeluarkan haba dalam rumah dan  sejuklah sikit rumah kan.


kelmarin pantas abang aji google cari tokey ventilator area melaka ni. jadi terjumpalah lama web En shariff .turbine ventilator klik disini  . khidmatnya memang pantas, pagi tadi dah sampai. ye lah kan , nak naik bumbung lagi, kalau tengahari dah panas, mau jadi udang bakar bebudak tu .

Kak ita tak kenal pun sapa en shariff ni tapi saje kongsi untuk kawan2 . Lebih mudah kan.

Kalau nak tanya pasal vitamin shaklee baru kak ita boleh jawab . Stok  barang pun sedia ada je ni. Boleh beli terus.


Sekejap je pasang turbine ventilator ni sebenarnya, setiap bahagian di dalam rumah di pasang penutup lobang siling  ni.  di bilik, ruang tamu dan dapur. ada 12 unit kesemunya, jadi rasa sejuklah sikit keadaan dalam rumah. saya beli yang 24 inci .

Cuma satunya, berhabuk semasa pemasangan sebab tebuk siling tu dan jika ada anak kecil lebih baik bawa keluar rumah dulu , bila dah siap pasang dan bersihkan habuk halus , baru bawa anak masuk. budak pekerja ni minta saya penyapu nak bersihkan habuk, ish tak payah lah kan, kalau minta mop boleh juga, lagi bersih..hahaha.

serius memang kena mop. sebab habuk halus di merata tempat. saya lepas vacuum habuk2 ,terus mop dan lap semua meja dan semua barang.

Baru nak sediakan air performance drink budak2 ni dah siap kerja nya. Sebab tadi kak ita leka melayan anak2 kecik ni jangan ganggu kerja. Nasib baik juga abang aji ada. Dapat juga temankan saya.

Bila kerja macam ni perlukan air minuman yang mempercepatkan hilang dahaga dan cepat bertenaga.

Performance Drink memang sesuai untuk pekerja yang terdedah dengan matahari dan kerja lasak seperti mereka .



Jika ada sebarang pertanyaan dan pembelian vitamin shaklee , boleh hubungi

019 6550049 siti Rozita

Pengedar Shaklee Melaka ,  Seluruh Malaysia dan Indonesia

COD : Bukit Rambai, Sungai Udang , krubong , Cheng dan sekitar Melaka Tengah
Pos : Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Salam Sayang
Ummi Damia Aliah









0 comments:

Catat Ulasan