Home » » Tempat Percutian Menarik Di Melaka.

Tempat Percutian Menarik Di Melaka.

Written By Siti Rozita Othman on Isnin, 23 Mei 2016 | 8:50 PG

Tempat Percutian Menarik Di Pengkalan Balak Melaka. 

Antara destinasi menarik di Melaka yang harus anda lawati adalah di pantai kemunting, Pengkalan Balak. Anda jangan risau mengenai penginapan kerana banyak resort dan chalet yang telah di sediakan. 

Semasa saya di sana . Saya menginap di Seraya Pantai Chalet . Harganya pun berpatutan iaitu rm 150 semalam. Bilik nya ada 3 katil single dan bilik air luas dan selesa. Kami sekeluarga sangat puas hati. 

Anak2 pun seronok. Tengok kegembiraan mereka semasa bangun tidur. Tu maksudnya , mereka pun seronok dan selesa. 

Kalau ke pantai tak main pasir tak cukup syarat. Betul tak. ?? Kita ni tak kisah sangat, ni bebudak bawah umur ni. Mau loktang mereka nanti. Layan kan aje. 


 Hah!!! tengok dak husna , malam pun main pasir juga. Ummi tengah syok makan kambing dan ayam bakar cik Miah , dia senyap2 main pasir kat belakang ummi.


 Pagi esok nya sebelum balik belanja lah main pasir lagi... tersengeh2 dorang. Ye lah kan , kat rumah nak main pasir tak de lak. Kalau ada encik kucing dah cop dulu. Haha.


Entah bila dapat naik banana boat tu. 


Damia kata, patut set permainan tu kena beli 2, tak lah berebut dengan Husna. 
Sapa nak layan kan. Kena share. 

Untuk makan makanan melaka seperti masak asam . Otak - otak dan lain2. Boleh pergi ke pekan masjid tanah. Restoran Omak Den memang sedap dan harga pun berpatutan. Tak rugi singgah tau.

Dah pusing2 melaka , dah letih main kat tepian pantai, dah kenyang makan asam pedas, mesti kaki lengguh2 kan. jangan lupa makan Ostematrix sebelum tidur. pasti nyenyak tidur dan yang penting esok subuh pasti terjaga awal dan senang membuang sisa yg kita makan semalam. fungsi ostematrix bukan sahaja hilangkan lenguh2 kaki juga bantu lembutkan najis. elok benar lah tu kan. 

nak cuba ,, hubungi saya
019 6550049 siti rozita
wakil shaklee melaka,

0 comments:

Catat Ulasan