Home » , » Tips Hilangkan Sakit Dan Kesan Jika Terkena Minyak Panas

Tips Hilangkan Sakit Dan Kesan Jika Terkena Minyak Panas

Written By Siti Rozita Othman on Ahad, 7 Ogos 2016 | 11:13 PG

Bulan lepas , Punyalah nak cepat dan leka mengoreng ayam, tetiba minyak terpercik sikit kena kat kaki  dan tangan. Masa tu tak tau nak buat macam mana. Sebab dah sakit .macam panas je rasa.

Teringat nak letak kicap macam dulu. Tapi takut mengelebung lak. Dah pernah cuba buat dulu.


Terus masuk bilik air lalu kan air kat tempat yang sakit. Ternampak basic H,  terus titiskan basic H kemudian bilas. Dah Keringkan tangan dan kaki , sapu lak dengan krim herba blend. Alhamdulillah dah hilang rasa bisa.
Sambung masak balik . Tak ingat pun sakit tadi. Bila dah lama2, tengah duduk baru berkesempatan tengok balik tempat yang kena minyak tu. Suka sangat bila tak de mengelembung dan kering. Hanya ada kesan sikit kat kaki.  Lama2 nanti hilang lah tu . Kena rajin sapu krim herba blend. Nak ambil gambar kaki tak elok lak kan. Aurat.

Sekarang dah tau dah. Basic h dan krim herba blend mesti ada dalam simpanan. Tak semestinya di dapur.
Kalau anak kena gatal2 pun boleh guna. Dak damia suka main cabut2 daun nak buat masak2 katanya. Kejap tu tengok dia dah mula mengaru-garu. Dah naik bintat kat merata tempat yang dia garu.
Terus bawa dia masuk dalam bilik air , mandikan dengan basic h. Kemudian dah kering badan, Baru sapu krim herba blend seluruh badan. Tak lama Terus hilang gatal2 dan tak mengaru lagi.

Memang best sungguh basic H ni. Selama ni saya cuma guna Basic H untuk cuci botol susu anak2, mop lantai, basuh kereta,  cuci kotoran degil macam dakwat pen , rupanya 1001   banyak lagi kegunaan basic H macam yang pernah saya ceritakan sebelum ni.
Basic H ialah pencuci serbaguna organik dari Shaklee. Tanpa bahan kimia yang merbahaya. Tahu tak, Obama dan  Oprah pun gunakan Basic H ni.

Perbezaan Shaklee
Selamat
Tidak bertoksik
Tanpa gas beracun
Tanpa bahan kimia berbahaya
Tanpa bahan pewangi
Lembut pada tangan
pH seimbang
Tanpa klorin
Berkesan
Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
Mesra Alam
Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
Biorosot
Tanpa fosfat
Bungkusan yang boleh kitar semula
Tanpa bahan pewarna
Selamat untuk sistem septik dan pembentungan
Sumber : Website Shaklee Malaysia

Anda nak dapatkan Basic H?dannn

Berminat untuk sama2 saya dalam team Sinergi Muslimah Terhebat dan ingin mencuba vitamin shaklee yang dijamin halal . Selamat .semulajadi dan di sukai ramai.

HUBUNGI SAYA SEKARANG;
019 6550049 ITA

FB :Siti Rozita Othman
fb page : Jom Hidup Sihat & Cantik
Pengedar Shaklee Melaka ,  Seluruh Malaysia dan Indonesia
COD : Bukit Rambai, Sungai Udang , krubong , Cheng dan sekitar Melaka Tengah
Pos : Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

#vivixmurah#vivixbagus
#SinergiMuslimahTerhebat
#tsunamishaklee

0 comments:

Catat Ulasan