Home » , » Vitamin Shaklee untuk Hamil Dan Dalam Pantang.

Vitamin Shaklee untuk Hamil Dan Dalam Pantang.

Written By Siti Rozita Othman on Khamis, 15 September 2016 | 10:00 PG

Vitamin Shaklee untuk Hamil Dan Dalam Pantang.


Assalammualaikum ..

Vitamin shaklee bahaya tak ??
Tak takut ke makan bebanyak tu ??
Ada kesan sampingan tak??
Ini soalan yang biasa saya terima.

Benar,  kita pasti akan memilih yang terbaik untuk kita dan orang yang kita sayang kan. Betul tak? Begitu juga saya. Sebab itu saya mencari produk yang bagus dan terbaik untuk kami sekeluarga.

Alhamdulillah saya mengenali vitamin shaklee sejak berpantangkan Damia Syafiyyah,  5 tahun yang lepas.
Tujuannya untuk banyakkan susu. Maklumlah anak pertama dan kedua saya tak dapat susukan lama Kerana mereka lahir awal (kak long 27 minggu dan kak ngah 30 minggu)  juga masa tu  saya kurang ilmu penyusuan lagi.

Tetapi ketika Damia , alhamdulillah rezekinya , saya dapat makan vitamin shaklee, asbab itu saya dapat susukan dia lebih lama.


Sejak dari itu sehingga sekarang ,saya masih meneruskan makan vitamin Shaklee.

Dan menarikkannya selepas damia ada 2 orang lagi adik. Maksudnya ketika hamil pun saya masih teruskan makan vitamin shaklee.

Ketika hamilkan husna (anak ke 4) Saya bawa kesemua vitamin yang saya makan untuk di tunjukkan kepada doktor saya, DR Ahmad Saifuddin ,Hospital  mahkota. Melaka kerana dia nak tahu apa yang saya makan.

Alhamdulillah , setelah melihat vitamin yang saya ambil, Doktor suruh saya tambah lagi bilangan biji yang saya makan. Supaya cukup keperluan untuk saya dan bayi saya ketika itu.





Contoh nya macam vitalea amik 2-3 biji sehari. Vitamin c 2 biji sehari. B com 2- 4 biji sehari, ostematrix 4- 6 biji sehari.
Vit E pun saya makan untuk kuatkan rahim. 1 biji selang hari. Dan ada lagi beberapa vitamin tambahan saya makan ketika hamil.

Bagus Doktor saya kan.
Dan ketika hamilkan huzaifah (anak ke 5 ) doktor  awal2 dah pesan.
"Teruskan makan vitamin shaklee tau ".
Sebabnya ketika hamil saya tekanan darah saya tak stabil . Jadi saya perlu di pantau oleh Doktor pakar selalu.

Senang hati saya bila doktor cakap macam tu. Maksudnya vitamin shaklee ni memang selamat untuk semua. Tak usah ragu2 lagi.
Produk shaklee sentiasa selamat , sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam.

Tu belum sentuh pasal gosok gigi dan mandi dengan basic H.
Cuci muka dengan nutriwhite. Tapis air pun guna penapis air shaklee..
Wahhhhh. Macam2 ada rupanya ye..

 Kalau nak tanya apa2 lagi pasal produk shaklee, boleh hubungi saya. saya akan kongsikan pengalaman saya

019 655 0049 siti Rozita
Wakil Shaklee Melaka.



0 comments:

Catat Ulasan