Home » , » Motivasi Diri Tinggi Dalam Bisnes

Motivasi Diri Tinggi Dalam Bisnes

Written By Siti Rozita Othman on Rabu, 30 November 2016 | 12:02 PTG

Motivasi Diri Tinggi Dalam Bisnes 

Dah namanya berniaga, mesti ada pasang surutnya. Jatuh bangun memang biasa. Macam anak kita yang kecil. Mula dari mengiring. Menyiarap. Merangkak , bertatih kemudian baru berlari. Dah berlari pun ada masa terjatuh. Cuba kita perhatikan,mereka  menangis sekejap je, pastu berlari balik kan. Gitulah yang perlu kita ikut dalam bisnes ni. Kena kuat semangat.

Sebelum saya buat bisnes shaklee dulu pun saya dah pernah berniaga macam2 seperti buat roti dan biskut raya. Tapi harini saya nak cerita dulu bab bisnes shaklee ni . Sebab saya suka apa yang saya dapat dan lakukan sekarang.

Dengan berhadapan dengan Kesusahan , paksa diri dan bukan manjakan diri. orang yang manjakan diri akan bertindak mengikut emosi dan perasaan semata2. semua kerja yang susah akan ditinggalkan. mula2 nampak susah. tapi akhirnya jadi senang. 

Pernah dulu masa mula2 pergi pos barang , masa tu tengah mabuk, hamil kan husna. Bawa dak damia ,dalam pening2 lalat tu tekat bawa kereta sendiri perlahan2. Sampai kat kuanter pos laju. boleh pulak damia lak yang muntah. Terbongkok2 saya mengelap muntah dia masa tu. Malu tolak tepi . Yang penting dah selesai poskan barang2 customer.

Abang aji lak jenis suka menanya. Ada sesiapa beli tak? . Berapa barang pos hari ni? 
Tapi bagus juga. Kalau tidak kak ita duk leka je.
Kebiasaanya saya akan terus minta suami doakan. Alhamdulillah bila suami redha semua akan dipermudahkan. 
 
Nangis sendiri jangan cite. sebab letih dengan kerenah anak2 , terkejar-kejar nak buat macam2. Duduk rumah pun mesti pandai bahagikan masa. Disebabkan bisnes shaklee ni juga untuk mereka kita sabar lah. Dah sabar kena sabar lagi. Sabar.. sabar dan terus sabar. Tu je ubatnya. 

Sambil buaikan anak pun ,boleh rileks layan pertanyaan dari cust. Sebab kita tau, itu lah masa mereka free nak berurusan dengan kita. Tu pun boleh jadi terapi minda. Kita boleh belajar ilmu baru.

Kadang2 abang aji bila tengok kak ita dah mula 'semacam' je dia akan ajak kuar pusing2 . Tak kisah lah siang atau malam. Pernah sekali tu sampai jam 1 pagi kuar ronda kat jalan. Sambil tengok bulan dan bintang bincang strategi terbaru. Bila dah luahkan tu terus dapat ilham apa nak buat . Idea orang lelaki ni lain macam kan. 😉

Solat awal waktu dan sentiasa berdoa Agar diberikan kelapangan masa. Ilmu , Rezeki dan kesihatan yang baik untuk kita  semua.

Saya bukan doktor. tapi saya jual vitamin shaklee. Saya  juga yang ingin bantu ramai orang di luar sana. Saya masih belajar tingkatkan diri dan berusaha lebih gigih lagi. Saya ada matlamat yang belum selesai. Doakan saya .

Hubungi saya untuk bersama team SMT👍

019 655 0049 kak Ita
www.ummisihatcantik.com

#TsunamiProG20
#tsunamishaklee
#vivixmurah#vivixbagus
#buatduitdarirumah
#surirumahbergaji
#SinergiMuslimahTerhebat
#rcaharinicustbelivivix5botol
#SMT

0 comments:

Catat Ulasan