Home » » Perancangan 20 Tahun Akan Datang ..

Perancangan 20 Tahun Akan Datang ..

Written By Siti Rozita Othman on Jumaat, 25 November 2016 | 2:00 PTG

Sekarang umur saya hampir 40 tahun,  Jadi bila 20 tahun akan datang sudah tentu dah 60 tahun dan anak yang bongsu si damia huzaifah 20 tahun. Wow..Masa tu semestinya dah jadi master Hj Azizan dan Master Hjh Siti Rozita😊 wahhhhh kenalah kan..Aaminn

Hidup tanpa perancangan tu ibarat berjalan tanpa arah tuju. Ye tak?
Jangan sekadar mengharap angin yang akan membawa kapal kita ke arah tujunya tapi biarlah kita yang mengawal kain layar supaya kapal dapat berlabuh pada destinasi yang sepatutnya. Sepanjang perjalanan tu mesti ada badai dan ombaknya. Sebab itulah dinamakan lautan. Yang penting tiada putus asa atau takut untuk menghabiskan perjalanan sampai lah ke destinasi. Jika berhenti di tengah jalan maka ada kemungkinan akan karam. Maka adalah perlu untuk sediakan bekalan yang secukupnya untuk menempuhi perjalanan. Namun yang pasti pengalaman boleh dikutip ditengah perjalanan. Kerana itulah gunanya satu perjalanan. Inilah yang akan membezakan orang yang berpengalaman dan tidak. Apapun, pengalaman tak semestinya perlu ditempuhi. Kadang kala ianya boleh didengari dari orang lain. Gitulah lebih kurang.

Selalu sangat berangan dengan suami. Nanti kami pindah duduk di kampung atau pun buat rumah di tanah yang kami beli buat aset dulu. Alhamdulillah ada lah di 3 tempat . Pilih je kat mana yang sesuai. Hihi.
Masa tu hutang rumah dan kereta pun dah langsai. Cuma selalu pergi sana sini sebab #smt pun dah berkembang . Income pun dah stabil.

Ada juga anak yang ngikut jejak ummi dia, jadi master shaklee .. Masatu kak long dan kak ngah pun dah 33 dan 32 tahun. Dah bercucu kak ita masatu. Hihi. Macam mana agaknya rupa cucu ai kan. Allahuakbar. Moga panjang umur kak ita nak lihat semua ni jadi depan mata.

Kejayaan bermula dengan angan2, kemudian ia berubah menjadi cita2, kemudian menjadi kenyataan jika diatur dengan sebaiknya. Wallahualam.

019 655 0049 kak ita

#TsunamiProG20
#tsunamishaklee
#vivixmurah#vivixbagus
#SinergiMuslimahTerhebat
#buatduitdarirumah
#surirumahbergaji
#smt

0 comments:

Catat Ulasan