Home » » Perlukah Malu Dalam Dunia Perniagaan Internet

Perlukah Malu Dalam Dunia Perniagaan Internet

Written By Siti Rozita Othman on Selasa, 29 November 2016 | 1:24 PTG

Perlukah Malu Dalam Dunia Perniagaan Internet

Nak tau tak , dulu kak ita sangat2 lah pemalu orangnya. Macam tak caya kan. Sungguh.. Nak jumpa orang pun malu .  Aduhhh. Tapi bila tembok malu sudah pecah... dah macam bertih jangung tak berhenti bercakap.

Padahal sebelum ni dah macam2 berjual. Dulu ada bantu ibu abah jual jagung rebus kejap kat pasar malam. Bila dah kawin buat tuppaware lak. Sambung buat roti dan kuih raya.  Sekarang shaklee lak. Dah masuk tahun ke 5. Patutnya tak de malu2 dah kan . Rupanya malu sebab ilmu belum banyak untuk dikongsi dan belum dapat bezakan erti malu tu sendiri.

Malu untuk jaga kesopanan tu amat baik terselit dalam diri kita sebagai perniaga. Tapi malu untuk berkongsi kebaikkan bisnes kita harus di letak tepi. Kita patutnya rasa yakin dan seronok bila dapat membantu masyarakat menjaga kesihatan mereka lebih baik.

Dalam shaklee banyak kelas yang dapat kita ikuti. Dari kelas ilmu nutrisi yang di anjurkan pihak shaklee hinggalah kelas suntikan motivasi yang di kelolakan oleh upline kita. Setiap kelas yang dianjurkan akan ada ilmu baru yang kita pelajari. Dan kita  duplicate ilmu tersebut untuk diamalkan . Dari malu kucing dah ada semangat dan keyakinan diri. Kadang2 kita malu sebab tak yakin yang kita boleh buat. Sebenarnya kita boleh cabar diri kita sendiri dan boleh buat lebih baik lagi.

Malu bagus untuk tambah dengan nilai positif dalam diri.

Jom jangan malu2 mesej kak ita. Promo nutriferon. Lecithin dan alfalfa lagi 2 hari je ni.


Kalau Malu2 tak dapat harga best lak .. rugi rugi. 😘

019 6550049 kak Ita
FB: Siti Rozita Othman

#TsunamiProG20
#tsunamishaklee
#vivixmurah#vivixbagus
#SinergiMuslimahTerhebat
#buatduitdarirumah
#surirumahbergaji
#smt

0 comments:

Catat Ulasan