Home » » Tips Hilangkan Sakit Gigi

Tips Hilangkan Sakit Gigi

Written By Siti Rozita Othman on Jumaat, 21 April 2017 | 10:39 PTG

Tips Hilangkan Sakit Gigi 

Asalammualaikum. Salam jumaat penuh keberkatan.

Semoga sahabat semuanya sihat dan bahagia selalu.

Harini saya nak kongsikan mengenai abang aji yang sakit gigi pada minggu lepas (17 april lalu). Masa tu abang aji tengah nak makan sambal ayam . Tiba- tiba katanya gigi sakit dan goyang ketika mengunyah ayam.

Terkejut juga kak ita. Tadi masak Ayam lembut je . Bukan ayam pencen. 😯

Rupanya 3 sekali gigi abang aji dah goyang. Bahagian depan lak tu. Dengan sakitnya lagi. Terus kak ita suh abang aji gosok gigi.

Dalam hati dah terfikir ni mesti kurang kalsium. Ramalan ku benar belaka. Sehari 2 biji je abang aji makan ostematrix. Mana lah cukup kan dengan keperluan badan kita yang berusia ni. Sekurangnya 4 hingga 6 biji sehari.
Ikuti perbualan kak ita dengan master Norita. Mentor shaklee kak ita .


Alhamdulilah sekarang setelah makan 6 biji ostematrix , 3 biji vitamin C dan 3 biji garlic , sakit gigi dah hilang dan gigi tak goyang lagi.

Baru senyum manis abang aji bila dah hilang sakit. Saya pun tak risau lagi. Dan tiap hari perhatikan abang aji memang tak tinggal lagi 3 suplemen ni.


Apa ada dalam Set Sakit Gigi Shaklee ni . 


1. Vita-C Plus

Vitamin C adalah vitamin yang penting untuk memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan memelihara gusi daripada jangkitan virus dan bakteria.

Harga: RM92.50
Kuantiti : 180 biji tablet

2. Ostematrix

Ostematrix mengandungi kalsium yang tinggi, amat penting untuk mengekalkan kekuatan tulang dan gigi. Pengambilan ostematrix juga dapat meredakan bengkak pada gusi disebabkan oleh jangkitan kuman.

Harga: RM61
Kuantiti : 120 biji tablet

3. Garlic Complex

Pengambilan kapsul bawang putih sebagai antibiotik semulajadi untuk masalah sakit gigi sememangnya telah dipraktiskan di luar negara bagi masalah gigi yang disebabkan oleh jangkitan kuman dan bakteria pada pulpa dan enamel.

Kandungan alisin di dalam bawang putih memainkan peranan penting sebagai antibakteria dan antibiotik semulajadi untuk membunuh bakteria yang menyerang enamel dan pulpa gigi.

Harga: RM47.50

Kuantiti : 60 biji tablet

Cegah sebelum sakit. Set ni juga kita boleh amalkan untuk makanan tambahan seharian kita. Kerana banyak kebaikan yang kita dapat dengan set ini. Bukan sekadar set sakit gigi sahaja tau.

Nak Set Suplemen Shaklee ? Ingat Saya.
wasap 60196550049
Siti Rozita Othman
Wakil Shaklee anda
www.ummisihatcantik.com

Cod sekitar jasin. Masjid tanah. Alor gajah. MITC. Klebang. Sungai udang. Cheng

Pos seluruh malaysia

0 comments:

Catat Ulasan