Home » » TIPS PILIHAN SUPLEMEN/VITAMIN TERBAIK.!!

TIPS PILIHAN SUPLEMEN/VITAMIN TERBAIK.!!

Written By Siti Rozita Othman on Jumaat, 21 April 2017 | 11:05 PTG

Shaklee Pilihan Bijak Untuk Seisi Keluarga.

Lagi Lama kenal shaklee, lagi macam2 perkara baru saya belajar dan tahu.
Tentang landmark studynya juga Pemilihan bahan mentah dari ladang2 yang mengamalkan cara penanaman organik, tanpa guna racun sebaliknya guna cara semulajadi untuk singkirkan perosak. Ia bukan saja dapat menyelamatkan kita dari termakan benda2 racun yang tak disedari ini, malah selamat kepada alam sekitar.
Ini lah yang shaklee amat menitik beratkan.

Amat penting untuk mengenali dari mana datangnya vitamin/mineral yang kita ambil. Bukan saja dari status halalnya, tapi juga bahan- bahan yang digunakan untuk menghasilkannya .

Vitalea misalnya dibalut dengan spirulina ,yang memberi warna hijau pada Vitalea. Spirulina terkenal sebagai tumbuhan yang sangat baik untuk kesihatan kita.


Manakala Sustained Released Vita C pula menggunakan bahan dari tumbuhan untuk memberi kesan pelepasan perlahan-lahan, vitamin C tanpa fungsi ini tidak dapat kekal lama dalam tubuh kerana ia larut air.


Dalam shaklee bukan setakat untuk makanan tambahan  sahaja . Tetapi merangkumi semua. Penjagaan rambut. Penjagaan Muka dan set sabun basuh untuk pakain ,Pinggan mangkuk,lantai dan lain2 lagi.



Teringat masa zaman sekolah dulu, kami adik- beradik basuh baju dan kasut sekolah guna sabun buku cap kapak . Sekarang tak taulah ada lagi tak sabun tu. Buih nya kurang . sental lak guna berus kain. Pastu kalau tak bersih juga rendam dengan clorox. Tapi baju dan kasut cepatlah rosak. Baunya bukan main menyengat hidung.
Kita hidu bahan kimia sudah tidak baik kan. Nasib baik tidak mengunakan jangka masa lama.



Itu cerita dulu sebelum kenal dengan Shaklee. Sekarang ni dah tak risau nak basuh kasut dan baju sekolah anak dengan bantuan sabun basuh baju shaklee dan juga Basic H Shaklee. Cepat menangalkan kesan degil . Nak rendam semalam pun tak risau sebab warna tidak luntur. Sesuai sangat bila musim hujan sekarang. Guna sabun basuh baju dan pelembut nya.  Baju tak berbau hapak dan Segar je baunya.walaupun kita basuh pada waktu malam. Esoknya baru ampai.

Yang penting, jika kita nak orang yang  kita sayang selamat , gunalah produk shaklee.

Sentiasa Selamat , semulajadi dan berkesan.


Nak set suplemen shaklee ? Ingat saya. 


60196550049
Siti Rozita Othman
Wakil Shaklee anda
www.ummisihatcantik.com

Cod sekitar jasin. Masjid tanah. Alor gajah. MITC. Klebang. Sungai udang. Cheng

Pos seluruh malaysia

0 comments:

Catat Ulasan